«Սառը պատերազմի» մշակույթը
1) Սահմանել «Սառը պատերազմի մշակույթ» հասկացությունը և նրանից ածանցյալ հինգ
հասկացություններ;
Պետություն
Երկրի տիրող դասակարգի քաղաքական կազմակերպությունը՝ համապատասխան մարմիններով ու հաստատություններով, որի նպատակն Է պաշտպանել գոյություն ունեցող կարգերը և ճնշել ուրիշ դասակարգերի
դիմադրությունն ու պայքարը:
Գրականություն
Արվեստի այն ճյուղը, որ բնորոշվում է խոսքի՝ լեզվի միջոցով կերպարներ կերտելով, գեղարվեստական գրականություն:
Արվեստ
Իրականության ստեղծագործական վերարտադրությունը գեղարվեստական ձևի մեջ:
2) Թվարկել «Սառը պատերազմ»– ի ժամանակաշրջանի կարևոր գիտական հայտնագործությունները և
գրականության ու արվեստի նշանավոր ստեղծագործությունները;
– Առաջին բջջային հեռախոսները
– Ջերմամիջուկային ռումբը, ռազմավարական ռմբակոծիչները, միջմայրցամաքային հրթիռները
3) Ապացուցել, որ «Սառը պատերազմ»- ը նպաստեց մշակույթի
զարգացմանը:
Սառը պատերազմը նպաստեց մշակույթի զարգացմանը, որովհետև երկրները ամեն ձև փորձում էին մրցել իրար հետ, պայքարել ամեն կերպ: Սառը պատերազմի ժամանակ, երկրները զարգացնելով իրենց
մշակույթները, փորձում էին առաջ անցնել իրենց մրցակիցներից, նույն մեխանիզմը գործում էր բոլոր երկրների մոտ, քանի որ մշակույթը զարգացնելով մեկ քայլ առաջ կանցնեին ուրիշ երկրներից: Այս իսկ
պատճառով էլ Սառը պատերազմը նպաստեց մշակույթի զարգացմանը:
Հայերը և երկրորդ աշխարհամարտը
1)
Թվարկել հայկական դիվիզիաները և նրանց անցած մարտական ուղին:
Հայկական դիվիզիաները՝
1)- 76-րդ լեռնահրաձգային դիվիզիան
2)- 390-րդ հրաձգային դիվիզիանպ
3)- 408-րդ, 409-րդ, 89-րդ, 390-րդ (Կերչի թերակղզում) և 261-րդ հրաձգային դիվիզիաներ
4)- Հայաստանի տարածքում Կարմիր բանակի 8 այլ դիվիզիաներ ու մի շարք բրիգադներ ևս համալրվեցին նրա զավակներով։
5)- 261–րդ հրաձգային զորամիավորումը (մինչև բեկումնային Ստալինգրադյան ճակատամարտը) չմասնակցեց պատերազմին. նրա հիմնական խնդիրն էր պաշտպանել Խորհրդային Հայաստանի՝ Թուրքիայի հետ ունեցած
պետական սահմանը:
Անցած մարտական ուղին՝
1)- 409-րդ դիվիզիայի մարտական ուղին սկսվեց Հյուսիսային Կովկասի Մոզդոկի շրջանից և ավարտվեց Ավստրիայում ու Չեխոսլովակիայում։
2)- փառավոր էր 89-րդ «Թամանյան» (շնորհվել է Թամանի թերակղզու ազատագրմանը մասնակցելու համար) դիվիզիայի մարտական ուղին (3700 կիլոմետր), որն սկսվել էր Հյուսիսային Կովկասում, Գրոզնի
քաղաքի մոտ և ավարտվել Բեռլինում։
2) Պատմել 21-րդ դարում բացահայտված հայ հերոսի մասին:
Լազր Չափչախյան
Գործունեությունը` Զինվորական գործիչ, Խորհրդային Միության հերոս
Բնակավայրը` Ռուսաստանի Դաշնություն
Հայրենական պատերազմի առաջին հայ հերոսը եղել է օդաչու Լազր Չափչախյան, ով արժանացել է այդ կոչմանը 1942թ.-ի հունիսին:
Խորհրդային Միության հերոս (21.07.1942, հետմահու), ավիացիայի մայոր:
Պատերազմում հերոսի կոչման արժանացած առաջին հայ զինվորականն է:
Ծնվել է 06.03.1911թ., գ. Մեծ Սալա (այժմ՝ ՌԴ Ռոստովի մարզի Մյասևիկյանի շրջանում):
Մահացել է 13.04.1942թ., Լենինգրադի մարզի Կրեստցիի օդանավակայանում, մարտական պատասխանատու առաջադրանք կատարելիս։
Ավարտել է Խարկովի ավիաուսումնարանի կոմիսարների դասընթացները (1939):
Մասնակցել է խորհրդա-ֆիննական պատերազմին (1939-40),
Հայրենական պատերազմի (1941-45) առաջին օրերից 38-րդ կործանիչ ավիագնդի կազմում՝ Հս-արմ. ռազմաճակատի օդային մարտերին:
Կատարել է 368 մարտական թռիչք:
Պարգևատրվել է Լենինի 2, Կարմիր դրոշի շքանշաններով։
3)
Գնահատել հայ ժողովրդի դերը երկրորդ աշխարհամարտում:
Հայ ռազմիկները կռվեցին ամենուր՝ բոլոր ռազմաճակատներում և տարբեր զորատեսակներում: Ընդհանուր առմամբ տարբեր երկրներից պատերազմին մասնակցեցին մոտ 600 հազար հայեր, որոնցից 200 հազարը
զոհվեցին: Միայն ՀԽՍՀ-ից պատերազմում մարտնչել են մոտ 300 հազար հայեր, զոհվել են ավելի քան 100 հազարը: Սփյուռքահայությունը նույնպես մեծ մասնակցություն ունեցավ ֆաշիզմի ջախջախմանը:
Սփյուռքահայերը կռվում էին ԽՍՀՄ-ի դաշնակից տարբեր երկրների զորամիավորներում: Միայն ԱՄՆ-ի բանակում կային 20 հազար հայեր: Մեծ թվով սփյուռքահայեր մասնակցեցին Գերմանիայի կողմից նվաճված
երկրների դիմադրական և պարտիզանական շարժմանը: Բուլղարիայում, Ֆրանսիայում, Գերմանիայում, Հունաստանում շատ հայեր իրենց անունը և փառքը բարձր պահեցին և իրենց անունը փարռքով պսակեցին:
Հայերը մասնակցելով երկրորդ աշխարհամարտին ունեցել են շատ կորուստներ և ունեցել են մեծ թվով զոհեր, և դա արդեն մեծ գնահատական է: Շատերը կամավոր կերպով էին գնում կռվին և հանուն հայրենիքի
կռվում:
Մշակույթը 20-30-ական թվականներին
1) Թվարկել համաշխարհային մշակույթի նվաճումները 20-րդ դարի
20-30 ական թվականներին:
– Բուռն զարգացում ստացավ հոգեբանություն
– Առաջընթաց արձանագրվեց պատմագիտության մեջ
– Զարգացավ տնտեսագիտությունը
– Երաժշտության մեջ ակնառու էին խոշոր ձեռքբերումներ, երաժշտական նոր ուղղություններ էին զարգանում՝ ջազ
– Թատրոնը մեծ հաջողությունների հասավ, այն աչքի էր ընկնում բազմազանությամբ
– Կինոարվեստն ունեցավ աննախադեպ ձեռքբերումները, նախապես կինոն համր էր, հետագայում դարձավ հնչունային, ստեղծվեցին կինոստուդիաներ
– Գեղանկարչությունը հեռացավ նախորդ դարաշրջանի մոտեցումներից, այլևս չէր ձկտում ճշգրտորեն վերարտադրելու իրերի ձևերը և համամասնություններ այլն անցում կատարվեց արտաքին նմանությունից դեպի
բովանդակության նմանություն
2) Բնութագրել որև է մշակույթային գործչի
ստեղծագործությունները:
Պաբլո Պիկասո «Գերնիկա»
«Գերնիկան» ներկայացնում է մահվան, բռնության, վայրագության, տառապանքների ու անօգնականության տեսարաններ՝ առանց նշելու դրանց անմիջական պատճառները, բայց դրանք ակնհայտ են: Ասում են, որ
1940 թվականին Պաբլո Պիկասոյին Փարիզում Գեստապո են կանչում: Խոսքն անմիջապես գնում է նկարի մասին. «Դա դո՞ւք եք արել»: «Ոչ, դա դո՛ւք եք արել»,- նացիստների հարցին պատասխանում է Պիկասոն:
Հսկայական որմնանկարը 1937 թվականին է արվել, պատմում է Գերնիկա քաղաքի վրա հարձակման մասին, որի արդյունքում վեց հազար բնակչությամբ քաղաքն ամբողջությամբ ավերվել էր: Կտավը նկարվել էր
ընդամենը մեկ ամսվա ընթացքում. առաջին օրերին Պիկասոն աշխատում էր 10-12 ժամ, եւ արդեն իսկ առաջին ուրվագծերում կարելի էր տեսնել հիմնական գաղափարը: Սա ֆաշիզմի մղձավանջի, ինչպես նաեւ
մարդկային դաժանության եւ վշտի լավագույն նկարազարդումներից մեկն է:
3) Ապացուցել, որ միջաշխարհամարտային
ժամանակահատվածում համաշխարհային մշակույթը ծաղկում է ապրել:
Միջաշխարհամարտային ժամանակահատվածում համաշխարհային մշակույթը ծաղկում ապրեց, քանի որ կային բազմաթիվ մշակութային գործիչներ և նրանց միջոցով մշակույթն էր զարգանում՝ գրականությունը,
երաժշտությունը, կինոարվեստը, թատրոնը, ճարտարապետությունը, հոգեբանությունը, գեղանկարչությունը, պատմագիտությունը:
Երկրորդ համաշխարհային պատերազմ
1)Թվարկել երկրորդ աշխարհամարտի պատճառները:
1)- խոշոր պետությունների միջև քաղաքական, տնտեսական և գաղափարական խոր ու
անհաշտ հակասությունները
2)- Գերմանիան, Իտալիան և Ճապոնիան, գտնելով, որ ուժերի հարաբերակցությունը
փոխվել է հօգուտ իրենց, պայքար ծավալեցին աշխարհում Անգլիայի, Ֆրանսիայի և
ԱՄՆ-ի քաղաքական տիրապետող դիրքերը վերացնելու և աշխարհի նոր վերաբաժանման
նպատակով
3)- Վերսալ-վաշինգտոնյան համակարգի փլուզումը
4)- Գերմանիայի, Իտալիայի և Ճապոնիայի կողմից հարցերը պատերազմի միջոցով
լուծելու քաղաքականության որդեգրումը:
2)
Վերլուծել հակամարտող խմբավորումների նպատակները:
– Անգլիայի և Ֆրանսիայի հիմնական նպատակն էր պահպանել իրենց տիրապետող քաղաքական և տնտեսական դիրքերը, ձախողել «Բեռլին-Հռոմ-Տոկիո» առանցքի՝ համաշխարհային տիրապետության հասնելու ծրագրերը։
– Խորհրդային Միության տապալումը և կոմունիստական վտանգի վերացումը։
– Պատերազմ սկսելով ԽՍՀՄ-ի դեմ՝ Գերմանիայի նպատակն էր մահացու հարված հասցնել իր գլխավոր գաղափարական հակառակորդին՝ կոմունիզմին, վերացնել Խորհրդային Միությունը որպես պետություն և
այդ ուղիով լուծել իր համար կենսական տարածք ապահովելու խնդիրը։
3)
Կազմել ռազմա–քաղաքական դաշինքների ռեսուրսների համեմատւթյան աղյուսակը:
Երկրներ
|
Օդային ուժեր
|
Հողային ուժեր-Տանկեր
|
Զենքերը
|
ԱՄՆ և տարածքներ
|
324,000
|
102,410
|
2,679,840
|
Գերմանիա և տարածքներ
|
133,387
|
67,429
|
1,000,730
|
Խորհրդային Միություն
|
136,223
|
106,025
|
1,477,400
|
Իտալիա
|
13,402
|
3,368
|
|
Անգլիա
|
177,025
|
47,862
|
1,090,410
|
Ճապոնիա
|
71,580
|
3,724
|
380,000
|